Friday, May 22, 2009

SINGAPURA YANG DITAMBAK

Berlalu sudah peristiwa fitnah yg bukan sajer berlaku dlm dunia politik..tapi, cukup untuk aku nilaikan kehidupan dalam dunia realiti..

MUTAKHIR :
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Manik Urai, Kelantan, Ismail Yaacob, meninggal dunia di Hospital Raja Perempuan Zainab II pada kira-kira jam 5.55 pagi ini kerana sakit jantung. Perkara itu disahkan Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob ketika dihubungi hari ini.
-KITA TGK ADA TAK KRISIS AKAN DTG-

MUKA DEPAN:
Ketika Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri, meluluskan pembinaan jambatan baru bagi menggantikan separuh daripada Tambak Johor di kawasan Malaysia. Projek dilaksanakan Gerbang Perdana Selatan Bersepadu Sdn Bhd (GPSB) berharga RM620 juta itu dimulakan pada awal 2006 dan jangka mengambil masa 36 bulan.
12 April 2006, selepas kira-kira lima peratus kerja asas pembinaannya siap, kerajaan menghentikan projek itu serta semua rundingan membabitkannya dengan kerajaan Singapura. keputusan itu dibuat selepas kerajaan mengambil kira suara dan sentimen rakyat secara keseluruhan terutama berhubung bekalan pasir dan ruang udara.
Dalam rundingan antara kedua-dua negara ketika itu, Singapura dikatakan meminta antara lain supaya Kuala Lumpur membenarkan pesawat pejuangnya menggunakan ruang udara negara ini dan membekalkan pasir sebagai balasan.

Pada pendapat aku lah, baik jugak diteruskan untuk memudahkan perjalanan dan sgt bagus untuk menunjuk2kan yg kita ni membangun..dari sudut lain pulak, bukan ke Projek Iskandariah tu pn dah makan tanah2 org melayu..aku bkn fitnah, tapi ni hakikat yang kawan aku sendiri ceritakan..timbalan flower horn pn ada jugak 'memberi tanah kepada warga Singapura dengan penjualan lot2 banglo yang disekalikan dgn tapak rumah..aku juga tak fitnah tapi manader rumah atas angin..dah tentu diorg bli rumah ngan tanah2 sekali..

dulu, waktu tok janggut menjadi TPM, dah la dalam dewan UMNO dia dihina oleh mamak tongkang (masa tu dia PM) tu sebagai kambing sbb ada seciput je janggut..dia tak sedar yg dia menggelakkan sunnah Nabi Muhammad S.A.W..lps tu, dia dituduh bersubahat dgn singapura pasal isu apa aku pn tak ingat..sekarang ni, sama jelah standardnya dgn Timbalan flower horn ni yang terang, nyata dan jelas menjual tanah di malaysia kepada warga singapura..

skrg nak jugak bina jambatan tu..singapura mmg suka membina jambatan tu..memudahkan keter kebal dia masuk malaysia, boleh tambak sikit2 sampai johor atas alasan nak buat tapak jambatan..hmm tak baik fitnahkan..DULU SINGAPURA DILANGGAR TODAK, TAPI SKRG SINGAPURA KAN DITAMBAK..takper, kita tunggu dan lihat..

No comments:

Post a Comment