Tuesday, May 19, 2009

PENUNGGU DI PENANTI

Masih tercalar luka semalam..aku kecewa dgn keputusan meeting..walaupun tinggal senafas, waktu aku di ATOM, sekurang-kurangnya aku nak ada perubahan dalam kerjaya aku dan kawan2 aku..

Dalam usul penggredan 6 jawatan yang dipersetujui sebelum ini, hanya jawatan flexi pembantu makmal C22/26 yang dipertimbangkan..dan jawatan gunasama, semuanya atas budibicara JPA..bukan apa, apalah salahnya kalau buat penstrukturan semula, buat sekali harung..

Ada juga dikalangan pengarah bahagian mencebik bila aku menyuarakan permohonan jawatan flexi untuk kakitangan sokongan..ada yang menggelengkan kepala sambil berbisik.. 'alaaa..diorg mg tak layak'..tapi aku balas dalam hati.. 'sekarang masa engkau, kalau sekarang dia layak, dan engkau sekat rezeki yang sepatutnya dia dapat, satu masa nanti, Allah akan sekat rezeki engkau pulak.. baru padan muka.."..lantaklah..yang penting, tanggungjawab aku setel untuk semalam..

News hari ni agak baik juga untuk sesi kutuk mengutuk yang sekadar pandangan peribadi bukannya dengki..

Rentetan Fairus meletak jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 23 Mei ini sebagai hari penamaan calon dan pengundian pada 31 Mei.

Najib kata ia permainan politik pembangkang dan tidak ada kena mengena dengan Perlembagaan dan tidak mahu menari ikut rentak orang lain. Iyer ke tuu..entah2 takut kaciwa lagi..siap kata lagi, dia tahu pengundi kat situ tak kecewa dgn keputusan yg dibuat..dah memang takde yg nak sokong, mana nak dapat org yg kecewa sbb BN tak mencalonkan sesaper..

tapi, dari gaya ucapan flower horn (fh) mcm nak mencabar calon dari parti lain masa pilih hantu raya umum akan dtg..konfiden keee kondifen? Apapun, BN tetap menjadi penunggu disetiap ceruk rantau yang menjadi jajahan pembangkang..yang betul2 dah jadi kawasan tambatan, tak nak pulak upgrade sana, upgrade sini..penunggu2nya dok sibuk berkeliaran sana sini tunggu peluang yang takkan dapat..

Perak krisis BN-PAS,
Penang sibuk dgn Penanti,
kaciwa dgn PR lepas
BN jadi penunggu kat penanti..

dah..aku nak siapkan report meeting..

1 comment:

  1. emm kt tempat aku pon camtuh gak ean..aku pun kekadang tk fhm procedure depa ni...tenaga diperlukan tapi semua ambil jalan mudah...pelik bin ajaib aku...heheh...tapi bab politik ni aku kekdang jd pemerhati je la..penin dgn politikus semua ni..udah le masing2 muke mcm tikus...tapi nik aziz mmg best...:)

    ReplyDelete