Tuesday, May 12, 2009

MELAYU ISLAM




Tahniah aku ucapkan untuk parti PAS di Perak yang mana parti itu jelas dan terang telah dicanangkan sebagai peneraju pemerintahan dan pentadbiran di negeri kome. Namun, terfikirkah kita ketidakakuran BN pasti akan mencetuskan reformasi lagi dikalangan rakyat jelata Perak..biarlah..ko punyer hal, aku malas masuk campur

Apapun, aku tetap berpuashati selagi pemimpinnya Melayu dan Islam..2 perspektif yang berbeza telah dirungkai oleh rakan sekritikku Mohd Nazwan Saidi..aku seringkali bertekak, bercucuk keris, bertikam lidah dgn nazwan yg mmg kaki pembangkang yang bagus dan layak menjadi pendebat politik..

aku taksub pada melayu yang Islam..janji dia org melayu, pasti aku akan sokong..Nazwan lebih mempertahankan Islam sbb muallaf bertempat di dalam Islam bukan di dalam melayu..

Namun begitu, kewarasan pemikiran kami tidak akan terlangkau jauh melainkan dengan rasionalnya cara kami bertindak dan berfikir.

aku pun tak paham org sekarang nih..kejap2 biru blame hijau..kejap2 hijau nampak gila kuasa..kadangkala biru mmg nampak nak hancurkan hijau dan selalunya hijau banyak berdiam diri..sukati korang lah..aku? aku takder kaler..ahaks!

No comments:

Post a Comment