Wednesday, June 10, 2009

KEJE PARTIME



Ini ialah tokey-tokey ladang buah-buahan.
Mereka diberi minum petang yang cukup sebelum menjalankan aktiviti Total Quality Control yang dijalankan oleh pihak Jepun sebelum Amerika menukarkannya kepada Total Quality Management.



Ini pokok mangga.
Pokok mangga ini ditanam di sebelah rumah saya.
Pokok mangga ini ditanam oleh emak.
Di sini, tokey2 berkumpul sambil mempelajari Proses Fotosintesis.



Ini merupakan salah satu lakaran Gugusan Kepulauan Melayu.
Kalau ikut bahasa kebun, segugus mangga.
korang nak tau, AKU BANGGA GILER POKOK MANGGA AKU BERBUAAAAAHHH!! HAHAHAHAHAH!
Aku bangga walaupun mak aku yang tanam pokok nih..hehehehe
Aku bukan riya' malah juga tidak takbur..dari dulu lagi, kalau aku yang jadi tukang siram pokok, mesti pokok tu mati..tu belum lagi aku yang tanam..huhuuu..pokok yang aku tanam? semuanya mati..huhuhuuuu



Ini buah mangga yang paling besar.
Saiznya 18cm, berdiameter 26cm..hmm..betul ke tak aku kira nih..
dipendekkan kata, memang besarlah..
HAHAHAHHAHAAH! AKU BANGGA LAGI SEBAB HARI2 AKU YANG SIRAM POKOK NIH..



DAN..
Ini pokok cili Indonesia pemberian Umi Ratna..
biarlah cili ni saiznya kemetot mcm yang tanam, tapi pedas tauu..
memandangkan para tokey telah kepenatan berposing, lawatan TQM pun disambung ke minggu hadapan..
berakhirlah sudah keje partime di hujung minggu..
sampai berjumpa lagi..

PAPAI..

No comments:

Post a Comment