Wednesday, April 14, 2010

KARI AYAM SHORTCUT

entah apalah malang nasib pak kaduk tu terkenan kat aku..malang betul rasanya.. tengah masak tetiba gas habis. cl org kedai tu asiknyer tak berjawab. kenalah tunggu adik aku si paksu ni balik nak suruh dia bli gas..tapi bila dia dah beli, kpala tong gas tu pulak tak match dgn penyambung gas tu..dua2 tidak boleh digunapakai. mulut yg kat tong gas tu besar..kadang2, bila dlm keadaan mcm ni, terasa sangat.. susahnya takde 'orang sebelah'. at least takde lah nak susahkan adik..hhmm.. life goes on.. aku boleh hidup sendiri.. yang penting usaha..kan?



Pengakap masuk hutan boleh jugak masak guna kayu api. aku? mana port nak bakar kayu api. tetiba aku teringat periuk nasi adik aku yg dia guna masa di politeknik dulu..hahahahaahahahahaah! maka, pada hari ini, periuk nasi ini akan menjadi mangsa.. kihikihkih!



tanpa berlengah, aku pun masak macam biasa..dah siap.. jeng..jeng..jeng.. KARI AYAM SHORTCUT namanya sbb ikut jalan shortcut, tak payah guna api.. hehehheheheeh

2 comments:

  1. Patut pun terasa pelik bila tengok ada kari ayam dalam periuk nasi tepi dapur rumah mak pagi tadi... haiyaaaa... cikgu kreatif... :D

    ReplyDelete