Friday, August 7, 2009

SEJARAH OGOS 1945

We all know that Hiroshima and Nagasaki
were destroyed in August 1945 after explosion
of atomic bombs.









AND TODAY AFTER 62 YEARS..






JANGAN LUPA, MEREKA MAJU TANPA MENGGUNAKAN BAHASA ASING. BUKAN MACAM FLOWER HORN, NAK SATU MALAYSIA, TAPI MASIH TERKILAN PPSMI DIMANSUHKAN. LEPAS TU, HABIS SEMUA 'HARTA' MELAYU DIKONGSI DENGAN BANGSA LAIN. NAK PERPADUAN BOLEH, TAPI TAK PAYAHLAH BENARKAN BANGSA LAIN BELI TANAH REZAB MELAYU, HAK PENJAGAAN ANAK IKUT HUKUM SYARA' PUN NAK TUKAR, SEMUA BENDA YANG MELIBATKAN ORG MELAYU, SEMUA NAK KONGSI..AKU TAK NAK MENGAKU SATU BANGSA MALAYSIA SBB DALAM PERLEMBAGAAN, 'ORANG MELAYU' DITAFSIRKAN SEBAGAI BANGSA MELAYU DAN BERAGAMA ISLAM..AKU ORANG ISLAM.

3 comments:

  1. no need satu malaysia la weiii...tu semua nk naikkan nama..cam mangkuk jer..ko tgk la nanti..makin porak peranda...boring je aku lar..propaganda je lebey tuh....

    ReplyDelete
  2. Mungkin kita boleh kata bahawa 1Malaysia ini hanya satu propaganda. Namun pada saya, ini peluang bagus untuk kita yang tidak menyokong BN, kerana pandangan kita semakin diberikan perhatian oleh kerajaan.

    Walaupun mereka kelihatan bongkak, mereka sedikit sebanyak risau dengan kritikan yang kita berikan. Di situ, ada "bargaining power" yang besar untuk kita pengaruhi setiap tindakan mereka ini.

    ReplyDelete
  3. entahlah firdaus..akak bukan sebaris dengan bn, apatah lagi nak menyokong pembangkang..akak cuma suka memerhati. menjadi pemerhati terhormat dan org melayu yang suka aman damai tanpa demonstrasi, adalah jalan yg terbaik untuk akak..apa yg akak nampak pembangkang dah makin melampau..nampak sangat mereka menuntut apa yg melayu ada..yang konon2nya 'kerajaan barisan' pula, makin hanyut dgn propaganda yg membunuh bangsa sendiri..masing2 ada kepentingan sendiri..

    ReplyDelete