Tuesday, April 7, 2009

TAKPELAH..BANGSA SENDIRI..

Hujan turun dengan lebat sekali. sesekali tempias air hujan menyelinap menyusuri tingkap keretaku yang rosak. Tingkap yang hanya ditutupi dengan plastik gula yang besar pemberian emak, amat bermakna walaupun hasilnya menjadi gelak tawa rakan-rakan.
Setelah menjemput anak-anak di rumah emak, aku bergegas ke bengkel Encik Zainol di Perhentian Kajang. Setelah 20 minit perjalanan, aku sampai ke sana dengan bantuan pecutan proton wira yang berusia genap 12 tahun pada 25 Mac lalu.
Sesampai di sana, aku disambut mesra oleh isteri tokey kedai. Anak-anakku pula girang melihat akuarium yang bersih diisi dengan ikan-ikan mereng yang aku pun tak tahu ape jenis ikan tah..maybe ikan piranna pun ader kot..sebab tu anak aku suke..hak hak..aku ni pening skit..aku pening la..ye ker aku pening?ntah, aku sendiri tak tahu aku pening ke tak..mungkin aku terlalu eppy skang dan terkadang terpikir akan kesusahan org yang susah..aku bersyukur aku ni ckup mkn, pakai, tmpt tinggal..walaupun ade org yang sakit hati dengan kecemerlangan aku walaupun aku tak dapat AKC lagi..hak hak hak..berbalik kepada cerita aku kat bengkel kereta tadi, kereta aku yang berusia 12 tahun tu telah aku bawa ke bengkel untuk di baiki sikit..setelah di baiki, di repair, aku dikenakan caj RM300..mula-mula aku pelik, aku bingung, benarkah apa yg berlaku pada aku ni bkn mimpi?benarkan yg terjd benar2 terjadi?aku dikenakan rm300 tetapi adakah berbaloi??aku tertipu ke?ke tertipu tu yang menipu?oh, tidak.....akhirnya, aku bayar jerk la..sebab tokei tu, isteri tokei tu, anak2 tokei tu..semua..bangsa aku...bangsa sendiri...huhu~~~ (aku nangis, duit da abis)

1 comment: