Sunday, January 9, 2011

TUPAI TAKDE BULU..NGEH3!

Pada suatu petang yg tak berapa panas, aku berjalan2 di bawah pohon rambutan yang rendang di belakang rumah bonda..tiba2, terasa seperti ranting bercabang jatuh di atas kepala.. begini rupanya..



sakit tu kena kepala..aku pun hantar perisik utk tengok apa ada atas atap rumah bonda..


inilah perisik yang cekap tu..tapi, dia tak amanah.. pecahkan rahsia.. dia pegi ajak ramai2 naik atas bumbung..


ni la suku sakat perisik tu..
ada tupai takde bulu dengan lahap dan bataknya, sedang makan rambutan katanya..tiba2, tupai terdengar..apa yg tupai busuk tu buat??


dihalaunya suku sakat perisik tadi.. kih3.. maka terjerit-jeritlah perisik tu takut jatuh..kih3


teruk betul tupai tu.. dah la pelahap, ganas plak tu..
bila dah jd adegan tolak menolak, barulah tupai takde bulu tu baling kebawah rambutan2 yg masih ada isi.. kihkih.. ada ler dpt sebaldi kecik..


nilah tukang kutip sepenuh masa..


ni hasilnya.. heheheheheh! tapi, ada misteri disebalik baldi ini..dalam sekelip mata, baldi ajaib telah kosong dan kesemua kulit rambutan berada dalam tong sampah.. pelik betull..aku rasa baldi ni telah dicipta oleh tupai takde bulu tu..rupa tupai tu ganas, tapi, ganas2 dia, dalam ati ada taman'.. kui3!


Inilah rupa tupai tu, namanya Ahmad Witry Quayum bin Mohd Noor a.k.a tupai takde bulu..kihkihkih!

3 comments:

  1. Seronoknye baca. Boleh tulis buku cerita kanak-kanak, Yati.

    ReplyDelete
  2. Ada lagi ke rambutan ada bulu tu? Hantar le ke rumah saya barang satu baldi...

    ReplyDelete
  3. teacher maria : hehehhe.. sajer isi masa terluang..

    Puan Aida : minta maaf puan.. lain kali klau ada lagi, Insya Allah saya bawa ke sekolah..dah habis dikerjakan oleh perisik2 saya ;)

    ReplyDelete